به اطلاع کاندیداهای محترم شوراهای اسلامی شهرستان اسلا م آبادغرب می رساند کانون تبلیغاتی موعود با امکانات سمعی و بصری پیشرفته و تیم تبلیغاتی و مشاوران زبده آماده همکاری با ایشان جهت تبلیغات مدرن تر و به روز تر در ایام برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می باشد .
امکانات و تجهیزات :
1- چاپ و نشر
2- وسایل پیشرفته صدا و تصویر برداری
3- تدوین ومیکس
خدمات
1- ساخت تیزر وکلیپ تبلیغاتی
2- چاپ و طراحی پوستر وبنر
3- مشاوره فرهنگی و هنری
4- برگزاری همایش و جشن و ...... تبلیغاتی فرهنگی و هنری
جهت کسب اطلاعات بیشتر بها شماره :09367856645 و 0919918336 تماس حاصل نمائید .
با تشکر: کانون تبلیغاتی موعود اسلام آبادغرب
قابل توجه مردم و کاندیداهای انتخابات شورای شهر
وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر
34 ماده و 9 تبصره
در قانون اساسی وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر به شرح زیر میباشد
1- انتخاب شهردار برای مدت چهار سال
تبصره 1- شورای اسلامی شهر موظف است بلافاصله پس از رسمیت یافتن نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام نماید.
تبصره 2- شهردار نمیتواند همزمان عضو شورای شهر باشد.
تبصره 3- نصب شهرداران در شهرها با جمعیت بیشتر از دویست هزار نفر و مراکز استان بنا به پیشنهاد شورای شهر و حکم وزیر کشور و در سایر شهرها به پیشنهاد شورای شهر و حکم استاندار صورت می گیرد.
تبصره 4- دوره خدمت شهردار در موارد زیر خاتمه میپذیرد.
الف:استعفای کتبی با تصویب شورا
ب:برکناری توسط شورای شهر با رعایت مقررات قانونی
ج: تعلیق طبق مقررات قانونی
د:فقدان هر یک از شرایط احراز سمت شهردار به تشخیص شورای شهر.
2- بررسی و شناخت کمبودها ، نیازها و نارساییهای اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی ، بهداشتی ، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرحهاو پیشنهادهای اصلاحی و راه حلهای کاربردی در این زمینههاجهت برنامهریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط
3- نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرحهای مصوب در امور شهرداری و سایر سازمانهای خدماتی در صورتی که این نظارت مخل جریان عادی این امور نگردد.
4- همکاری با مسئولین اجرایی و نهادها و سازمانهای مملکتی در زمینههای مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و عمرانی بنا به درخواست آنان.
5- برنامهریزی در خصوص مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی با موافقت دستگاههای ذیربط.
6- تشویق و ترغیب مردم در خصوص گسترش مراکز تفریحی، ورزشی و فرهنگی با هماهنگی دستگاههای ذیربط.
7- اقدام در خصوص تشکیل انجمنها و نهادهای اجتماعی، امدادی، ارشادی و تاسیس تعاونیهای تولید و توزیع و مصرف، نیز انجام آمارگیری، تحقیقات محلی و توزیع ارزاق عمومی با توافق دستگاههای ذیربط.
8- نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه و داراییهای نقدی، جنسی و اموال منقول و غیرمنقول شهرداری و همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه آنها به گونهای که مخل جریان عادی امور شهرداری نباشد.
9- تصویب آیین نامههای پیشنهادی شهرداری پس از رسیدگی به آنها با رعایت دستورالعملهای وزارت کشور.
10- تایید صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری که هر شش ماه یکبار توسط شهرداری تهیه میشود و انتشار آن برای اطلاع عمومی و ارسال نسخهای از آن به وزارت کشور.
11- همکاری با شهرداری جهت تصویب طرح حدود شهر با رعایت طرحهای هادی و جامع شهرسازی پس از تهیه آن توسط شهرداری با تایید وزارت کشور و وزارت مسکن و شهرسازی.
12- تصویب بودجه، اصلاح و متمم بودجه سالانه شهرداری و موسسات و شرکتهای وابسته به شهرداری با رعایت آیین نامه مالی شهرداریها و همچنین تصویب بودجه شورای شهر.
تبصره – کلیه درآمدهای شهرداری به حسابهایی که با تایید شورای شهر در بانکها افتتاح میشود واریز و طبق قوانین مربوطه هزینه خواهد شد.
13- تصویب وامهای پیشنهادی شهرداری پس از بررسی دقیق نسبت به مبلغ، مدت و میزان کارمزد.
14- تصویب معاملات و نظارت بر آنها اعم از خرید، فروش، مقاطعه، اجاره و استیجاره که به نام شهر و شهرداری صورت میپذیرد با در نظر گرفتن صرفه و صلاح و با رعایت مقررات آیین نامه مالی و معاملات شهرداری.
تبصره – به منظور تسریع در پیشرفت امور شهرداری، شورا میتواند اختیار تصویب و انجام معاملات را تا میزان معینی با رعایت آیین نامه معاملات شهرداری به شهردار واگذار نماید.
15- تصویب اساسنامه موسسات و شرکتهای وابسته به شهرداری با تایید و موافقت وزارت کشور.
16- تصویب لوایح برقراری یا لغو عوارض شهر و همچنین تغییر نوع و میزان آن با در نظر گرفتن سیاست عمومی دولت که از سوی وزارت کشور اعلام میشود.
17- نظارت بر حسن جریان دعاوی مربوط به شهرداری.
18- نظارت بر امور بهداشت حوزه شهر.
19- نظارت بر امور تماشاخانهها، سینماها، و دیگر اماکن عمومی، که توسط بخش خصوصی، تعاونی و یا دولتی اداره میشود با وضع و تدوین مقررات خاص برای حسن ترتیب، نظافت و بهداشت این قبیل موسسات بر طبق پیشنهاد شهرداری و اتخاذ تدابیر احتیاطی جهت جلوگیری از خطر آتشسوزی و مانند آن.
20- تصویب مقررات لازم جهت اراضی غیرمحصور شهری از نظر بهداشت و آسایش عمومی و عمران و زیبایی شهر.
21- نظارت بر ایجاد گورستان، غسالخانه و تهیه وسایل حمل اموات مطابق با اصول بهداشت و توسعه شهر.
22- وضع مقررات و نظارت بر حفر مجاری و مسیرهای تاسیسات شهری.
23- نظارت بر اجرای طرحهای مربوط به ایجاد و توسعه معابر، خیابانها، میادین و فضاهای سبز و تاسیسات عمومی شهر بر طبق مقررات موضوعه.
24- تصویب نامگذاری معابر، میادین، خیابانها، کوچه و کوی در حوزه شهری و همچنین تغییر نام آنها.
25- تصویب مقررات لازم به پیشنهاد شهرداری جهت نوشتن هر نوع مطلب و یا الصاق هر نوع نوشته و آگهی و تابلو بر روی دیوارهای شهر با رعایت مقررات موضوعه و انتشار آن برای اطلاع عموم.
26- تصویب نرخ خدمات ارائه شده توسط شهرداری و سازمانهای وابسته به آن با رعایت آیین نامه مالی و معاملات شهرداریها.
27- تصویب نرخ کرایه وسایل نقلیه درون شهری.
28- وضع مقررات مربوط به ایجاد و اداره میدانهای عمومی توسط شهرداری برای خرید و فروش مایحتاج عمومی با رعایت مقررات موضوعه.
29- وضع مقررات لازم در مورد تشریک مساعی شهرداری با ادارات و بنگاههای ذیربط برای دایر کردن نمایشگاههای کشاورزی، هنری، بازرگانی و غیره.
تبصره 1- در کلیه قوانین و مقرراتی که انجمن شهر عهدهدار وظایفی بوده است شورای اسلامی شهر با رعایت مقررات این قانون بعد از یک سال از تاریخ تصویب جانشین انجمن شهر خواهد بود.
تبصره 2- وزارت خانهها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و سازمانهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است موظفاند در طول مدت یک سال مذکور در تبصره فوق با بررسی قوانین و مقررات مربوط به خود هر کجا نامی از انجمن شهر سابق آمده و وظایفی را به آن محول نموده است جهت اصلاح این گونه موارد لایحه اصلاحی به مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.
30- نظارت بر حسن اداره امور مالی شهرداری و کلیه سازمانها ، موسسات ، شرکتهای وابسته و تابعه شهرداری و حفظ سرمایه ، دارایی ها ، اموال عمومی و اختصاصی شهرداری ، و همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه آنها با انتخاب حسابرس رسمی و اعلام موارد نقض و تخلف به شهردار و |یگیریهای لازم بر اساس مقررات قانونی
تبصره - کلیه پرداختهای شهرداری در حدود بودجه مصوب با اسناد مثبته و با رعایت مقررات مالی و معاملاتی شهرداری به عمل می آید که این اسناد باید به امضای شهردار و ذی حساب یا قائم مقام آنان که مورد تآئید شورا یشهر باشند برسد.
31- شورا موظف است در پایان هر سال مالی صورت بودجه و هزینه خود را جهت اطلاع عموم منتشر نماید و نسخه ای از آن را جهت بررسی به شورایشهرستا ن و استا ن ارسال کند.
32- واحدهای شهرستانی کلیه سازمانها و موسسات دولتی و موسسات عمومی غیر دولتی که در زمینه ارائه خدمات شهری وظایفی را بر عهده دارند ، موظفند برنامه سالانه خود را در خصوص خدمات شهری که در چهارچوب اعتبارات و بودجه سالانه خود تنظیم شده به شورا ارائه نمایند.
33- همکاری با شورای تآمین شهرستان در حدود قوانین و مقررات
34- بررسی و تآئید طرحهای هادی و جامع شهرسازی و تفصیلی و حریم و محدوده قانونی شهرها پس از ارائه آن توسط شهرداری و ارسال به مراجع ذی ربط قانونی جهت تصویب نهایی
قابل توجه مردم و کاندیداهای انتخابات شورای شهر
وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر
34 ماده و 9 تبصره
در قانون اساسی وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر به شرح زیر میباشد
1- انتخاب شهردار برای مدت چهار سال
تبصره 1- شورای اسلامی شهر موظف است بلافاصله پس از رسمیت یافتن نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام نماید.
تبصره 2- شهردار نمیتواند همزمان عضو شورای شهر باشد.
تبصره 3- نصب شهرداران در شهرها با جمعیت بیشتر از دویست هزار نفر و مراکز استان بنا به پیشنهاد شورای شهر و حکم وزیر کشور و در سایر شهرها به پیشنهاد شورای شهر و حکم استاندار صورت می گیرد.
تبصره 4- دوره خدمت شهردار در موارد زیر خاتمه میپذیرد.
الف:استعفای کتبی با تصویب شورا
ب:برکناری توسط شورای شهر با رعایت مقررات قانونی
ج: تعلیق طبق مقررات قانونی
د:فقدان هر یک از شرایط احراز سمت شهردار به تشخیص شورای شهر.
2- بررسی و شناخت کمبودها ، نیازها و نارساییهای اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی ، بهداشتی ، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرحهاو پیشنهادهای اصلاحی و راه حلهای کاربردی در این زمینههاجهت برنامهریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط
3- نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرحهای مصوب در امور شهرداری و سایر سازمانهای خدماتی در صورتی که این نظارت مخل جریان عادی این امور نگردد.
4- همکاری با مسئولین اجرایی و نهادها و سازمانهای مملکتی در زمینههای مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و عمرانی بنا به درخواست آنان.
5- برنامهریزی در خصوص مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی با موافقت دستگاههای ذیربط.
6- تشویق و ترغیب مردم در خصوص گسترش مراکز تفریحی، ورزشی و فرهنگی با هماهنگی دستگاههای ذیربط.
7- اقدام در خصوص تشکیل انجمنها و نهادهای اجتماعی، امدادی، ارشادی و تاسیس تعاونیهای تولید و توزیع و مصرف، نیز انجام آمارگیری، تحقیقات محلی و توزیع ارزاق عمومی با توافق دستگاههای ذیربط.
8- نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه و داراییهای نقدی، جنسی و اموال منقول و غیرمنقول شهرداری و همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه آنها به گونهای که مخل جریان عادی امور شهرداری نباشد.
9- تصویب آیین نامههای پیشنهادی شهرداری پس از رسیدگی به آنها با رعایت دستورالعملهای وزارت کشور.
10- تایید صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری که هر شش ماه یکبار توسط شهرداری تهیه میشود و انتشار آن برای اطلاع عمومی و ارسال نسخهای از آن به وزارت کشور.
11- همکاری با شهرداری جهت تصویب طرح حدود شهر با رعایت طرحهای هادی و جامع شهرسازی پس از تهیه آن توسط شهرداری با تایید وزارت کشور و وزارت مسکن و شهرسازی.
12- تصویب بودجه، اصلاح و متمم بودجه سالانه شهرداری و موسسات و شرکتهای وابسته به شهرداری با رعایت آیین نامه مالی شهرداریها و همچنین تصویب بودجه شورای شهر.
تبصره – کلیه درآمدهای شهرداری به حسابهایی که با تایید شورای شهر در بانکها افتتاح میشود واریز و طبق قوانین مربوطه هزینه خواهد شد.
13- تصویب وامهای پیشنهادی شهرداری پس از بررسی دقیق نسبت به مبلغ، مدت و میزان کارمزد.
14- تصویب معاملات و نظارت بر آنها اعم از خرید، فروش، مقاطعه، اجاره و استیجاره که به نام شهر و شهرداری صورت میپذیرد با در نظر گرفتن صرفه و صلاح و با رعایت مقررات آیین نامه مالی و معاملات شهرداری.
تبصره – به منظور تسریع در پیشرفت امور شهرداری، شورا میتواند اختیار تصویب و انجام معاملات را تا میزان معینی با رعایت آیین نامه معاملات شهرداری به شهردار واگذار نماید.
15- تصویب اساسنامه موسسات و شرکتهای وابسته به شهرداری با تایید و موافقت وزارت کشور.
16- تصویب لوایح برقراری یا لغو عوارض شهر و همچنین تغییر نوع و میزان آن با در نظر گرفتن سیاست عمومی دولت که از سوی وزارت کشور اعلام میشود.
17- نظارت بر حسن جریان دعاوی مربوط به شهرداری.
18- نظارت بر امور بهداشت حوزه شهر.
19- نظارت بر امور تماشاخانهها، سینماها، و دیگر اماکن عمومی، که توسط بخش خصوصی، تعاونی و یا دولتی اداره میشود با وضع و تدوین مقررات خاص برای حسن ترتیب، نظافت و بهداشت این قبیل موسسات بر طبق پیشنهاد شهرداری و اتخاذ تدابیر احتیاطی جهت جلوگیری از خطر آتشسوزی و مانند آن.
20- تصویب مقررات لازم جهت اراضی غیرمحصور شهری از نظر بهداشت و آسایش عمومی و عمران و زیبایی شهر.
21- نظارت بر ایجاد گورستان، غسالخانه و تهیه وسایل حمل اموات مطابق با اصول بهداشت و توسعه شهر.
22- وضع مقررات و نظارت بر حفر مجاری و مسیرهای تاسیسات شهری.
23- نظارت بر اجرای طرحهای مربوط به ایجاد و توسعه معابر، خیابانها، میادین و فضاهای سبز و تاسیسات عمومی شهر بر طبق مقررات موضوعه.
24- تصویب نامگذاری معابر، میادین، خیابانها، کوچه و کوی در حوزه شهری و همچنین تغییر نام آنها.
25- تصویب مقررات لازم به پیشنهاد شهرداری جهت نوشتن هر نوع مطلب و یا الصاق هر نوع نوشته و آگهی و تابلو بر روی دیوارهای شهر با رعایت مقررات موضوعه و انتشار آن برای اطلاع عموم.
26- تصویب نرخ خدمات ارائه شده توسط شهرداری و سازمانهای وابسته به آن با رعایت آیین نامه مالی و معاملات شهرداریها.
27- تصویب نرخ کرایه وسایل نقلیه درون شهری.
28- وضع مقررات مربوط به ایجاد و اداره میدانهای عمومی توسط شهرداری برای خرید و فروش مایحتاج عمومی با رعایت مقررات موضوعه.
29- وضع مقررات لازم در مورد تشریک مساعی شهرداری با ادارات و بنگاههای ذیربط برای دایر کردن نمایشگاههای کشاورزی، هنری، بازرگانی و غیره.
تبصره 1- در کلیه قوانین و مقرراتی که انجمن شهر عهدهدار وظایفی بوده است شورای اسلامی شهر با رعایت مقررات این قانون بعد از یک سال از تاریخ تصویب جانشین انجمن شهر خواهد بود.
تبصره 2- وزارت خانهها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و سازمانهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است موظفاند در طول مدت یک سال مذکور در تبصره فوق با بررسی قوانین و مقررات مربوط به خود هر کجا نامی از انجمن شهر سابق آمده و وظایفی را به آن محول نموده است جهت اصلاح این گونه موارد لایحه اصلاحی به مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.
30- نظارت بر حسن اداره امور مالی شهرداری و کلیه سازمانها ، موسسات ، شرکتهای وابسته و تابعه شهرداری و حفظ سرمایه ، دارایی ها ، اموال عمومی و اختصاصی شهرداری ، و همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه آنها با انتخاب حسابرس رسمی و اعلام موارد نقض و تخلف به شهردار و |یگیریهای لازم بر اساس مقررات قانونی
تبصره - کلیه پرداختهای شهرداری در حدود بودجه مصوب با اسناد مثبته و با رعایت مقررات مالی و معاملاتی شهرداری به عمل می آید که این اسناد باید به امضای شهردار و ذی حساب یا قائم مقام آنان که مورد تآئید شورا یشهر باشند برسد.
31- شورا موظف است در پایان هر سال مالی صورت بودجه و هزینه خود را جهت اطلاع عموم منتشر نماید و نسخه ای از آن را جهت بررسی به شورایشهرستا ن و استا ن ارسال کند.
32- واحدهای شهرستانی کلیه سازمانها و موسسات دولتی و موسسات عمومی غیر دولتی که در زمینه ارائه خدمات شهری وظایفی را بر عهده دارند ، موظفند برنامه سالانه خود را در خصوص خدمات شهری که در چهارچوب اعتبارات و بودجه سالانه خود تنظیم شده به شورا ارائه نمایند.
33- همکاری با شورای تآمین شهرستان در حدود قوانین و مقررات
34- بررسی و تآئید طرحهای هادی و جامع شهرسازی و تفصیلی و حریم و محدوده قانونی شهرها پس از ارائه آن توسط شهرداری و ارسال به مراجع ذی ربط قانونی جهت تصویب نهایی
آیا وقت آن نرسیده است که شهردار اسلام آبادغرب
در ترازوی استیضاح قرار گیرد؟؟؟
مرزبان بخشم وکیل دادگستری و مشاور حقوقی
امروزه در کشور اسلامی ایران با توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور توجه به عمران و آبادانی شهرها که لازمه زندگی بشری است ضرورتی غیر قابل انکار است خصوصآ شهرهایی که از روند رو به رشد جمعیت برخوردارند که طبیعتآ نیازمندی ها و مشکلات روز به روز پیچیده تر می شود. در این شرایط می طلبد تا شهرداری ها افزون بر برنامه ریزی منطقه ای با سیاست های کلان ملی در جلب و ایجاد زمینه های مشارکت همگانی و اجرای طرح های خدماتی و عمران شهری نقش موثر وکارسازی را ایفا کند و همچنین با اتخاذ تدابیر وراهکارهای مناسب تلاش کند تا با آموزش و هدایت افکار عمومی مردم شهرنشین فرهنگ زندگی کردن و آمیخته با قوانین شهری و حقوق شهروندی را به خوبی بکار برده آنها را در رعایت و التزام به اصول بهداشت شهری و روانی برای ایجاد محیطی قابل قبول و مطمئن در قلمرو زندگی و فعالیت ترغیب و مشارکت دهند که بی شک حصول و دستیابی به این مطلوب موفقیتی مهم در یکی از عمده ترین عرصه های مسئولیت شهری بشمار می آید .
شهرداری ها در حقیقت حلال مشکلات زندگی اجتماعی در جوامع شهری تلقی میشوند و مردم انتظار دارند محیط زندگی آنها پاکیزه ، سیمای شهری و خانه هایشان زیبنده شآن ، مقام و منزلت اجتماعی ساکنانش باشد و سطح رفاه و آسایش مردم متناسب با نیازهای روز ارتقاء یابد . لذا ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر به شهروندان انتظار مردم از شهرداری هاست .
اما در شهرداری اسلام اباد غرب به عقیده همگان رویه متفاوت است و البته کمی تا حدودی عجیب و غریب ، نه از عمران و آبادانی خبری است و نه از طرح های خدماتی و عمران شهری از آنجایی که هدف از نگارش این چند سطر فرارسیدن ایام نوروز و فصل بهار و مظلومیت اسلام آباد و اسلام آباد ها بخصوص مسافرین و مهمانان نوروزی بود
باید گفت : فصل بهار همواره یادآور تغییر و تحول در طبیعت و شادی نشاط در شهروندان است که در این راستا ارائه خدمات مناسب شهرداری به منظور ایجاد روحیه با نشاط بین شهروندان از حداقل انتظارات شهروندان و مسافرین نوروزی است که این مهم می طلبید شهرداری اسلام اباد غرب با توجه به حساسیت و موقعیت جغرافیایی و راه دسترسی به استان ایلام و همچنین تردد مسافرین زیادی از این شهر به سوی شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب و کرند و ریجاب شهرداری نسبت به برنامهریزی و اجرای طرح های عمرانی و خدماتی اقدامات لازم را انجام می داد که این حرکت توام با خلاقیت و طرحی نو همگام با استقبال از بهار زیبایی دوچندانی به همراه داشت .پاکسازی معابر و زمینهای مملو از خاک و نخاله و زباله و انجام نظافت عمومی به صورت ویژه، رفع سد معبر در هسته مرکزی و معابر اصلی شهر و برخورد قانونی با دستفروشان و عرضه کنندگان کالا در حاشیه معابر، شستشو و رنگآمیزی جداول و بهسازی فضای سبز میادین و بوستانها و افزایش سرانههای فضای سبز در هفته درختکاری و بازسازی سیستمهای ترافیکی و بهسازی روکش آسفالت و خط کشی معابر، غبارروبی و گلباران مزار شهدا و آرامستان در آخرین پنجشنبه سال و ترمیم شبکه روشنایی بوستانها، میادین و فضاهای سبز شهری وبازسازی و تنظیف سرویسهای بهداشتی عمومی، و اصلاح تابلوهای راهنمای شهری و ترافیکی و گردشگری، و نظافت و رفع عیوب و نواقص از تمامی تاسیسات موجود در پروژه های فضای سبز و پارکهای شهر ... از جمله وظایف شهرداری اسلام آباد غرب بود که قضاوت در این موضوع را به شهروندان قانع شهرم می سپاریم .
اسلام آباد غرب را همه میشناسند . شهری که یادگار رشادت و شهامت است . آنروزها که دشمن زبون و تا بن دندان مسلح قصد یورش به خاکمان را کرد و به مرزهای غربی وطن هجوم آورد اسلام آباد غرب در امان نبود و با وجود جنگ 8ساله رشد و توسعه ی آن به تعویق افتاد و اما امروز به جرآت می توان گفت رشد و توسعه ی شهری نه تنها چند ده برابر دوران جنگ نیست بلکه برابر نیست که البته تمام این محرومیت ها و عقب ماندگی های عمران شهری نتیجه ی عملکرد ضعیف و یا فقدان عملکرد مدیران اجرایی شهرستان بخصوص مدیریت شهری می باشد.
آیا وقت آن نرسیده است که آقایان شورای شهر قصد استیضاح شهردار اسلام آباد کنند تا در این روزهای پایانی سال و اواخر عمر شورا جلسه استیضاح شهردار برگزار گردد. و تنها دلیل آنست که در چندین سال اخیر فعالیت های عمرانی و امورات مرتبط با امور شهری یا تعطیل است یا به چشم نمی آید و شهرداری بدون بکارگیری شیوه های نوین و علمی خدمات با استحکام و پایدار ارائه نمی نماید تا بدینوسیله هم بتواند هزینه ها را کاهش دهد و هم اعتماد ولی نعمتان را جلب نماید و مسلمآ چنانچه این روند نزولی و تعامل سرد یخچالی با مردم ادامه یابد اعتماد از دست رفته مردم به شهرداری پررنگ تر می گردد و عدم رضایت خاطر شهروندان از ادارات و دستگاه ها ی ذیربط بدنبال خواهد داشت به گونه ای که حتی امروزه نیازی به نظرسنجی در ارتباط با عملکرد و اقدامات موثر و غیر موثر شهرداری نیست بلکه تصدیق اکثریت بالای شهروندان سند محکمی بر این ادعاست .استیضاح شهردار در این برهه زمانی قابل انتظار و خواسته بحق مردم ازنمایندگانشان در شورای اسلامی شهر است . آقایان شورای شهر این مهم را در نظر داشته باشند که در مقابل آرای مردم و اعتمادی که به آنان شده است و به این مسئولیت و افتخار نائل آمدند گذشته از رضایت مردم در این دنیای فانی و زودگذر باید در روز قیامت جوابگوی تک تک مردم باشند و در صورت چشم پوشی و اغماض از عملکرد شهرداری و در صورتی که این مانع قانونی و به حق((( استیضاح شهردار ))) بر سر راه شهردار و مجموعه شهرداری ایجاد نکننددر آن صورت خدمات شهرداری از وضعیت موجود کنونی اسفبارتر و افتضاح ترخواهد شد .آیا مسئولین فراموش کرده اند که بجز خدمت هدف دیگری از مسئولیتها و پست و مقام شان ندارند که البته در این میان مردم بهترین قضاوت کنندگان و داوران برای ارزیابی خدمات مسئولین می باشند ؟؟؟
در پایان می طلبد نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر اسلام آباد غرب کاری کنند که حداقل طعم شیرینی خدمت در کام مردم تلخ نگردد ، زیرا اگر نسجیده عمل کنند تنها و تنها مردم بیشترین ضرر را متحمل خواهند شد . باشد که انشاالله با همدلی و همفکری اعضای شورای شهر شاهد رفع تمام موانع و مشکلات شهرمان باشیم .
سخنی درگوشی با شهردار اسلام آباد غرب :
با سلام خدمت آقای شهردار فکر کنم تا اسم استیضاح شهردار اسلام اباد غرب رو دیدین یاد شکایت سال گذشته خودت از حقیر به اتهام نشر اکاذیب افتادین درسته قبلآ نیز مطلبی تحت عنوان شهردار اسلام اباد غرب در ترازوی استیضاح قرار بود در روزنامه اطلاعات ویژه نامه اسلام اباد غرب چاپ شود که توسط مسول سابق افراد خودفروش در دفتر روزنامه صرفا در راستای از دست ندادن آگهی های شهرداری آن مطلب قبل از چاپ در اختیار شما قرار گرفت که جنابعالی هم با همفکری نماینده حقوقی شهرداری درصدد تقدیم شکوائیه ای به دادستانی محترم شهرستان برآمدین که پس از چندین جلسه نهایتا قرار موقوفی تعقیب صادر گردید. اون زمان شخصآ از وضعیت بوجود آمده کاملآ خردسند بودم چرا که هدف و غرض از انتشار اون مطلب صرفآ تلنگری به مجموعه شهرداری و شورای شهر بود که به خیال خودم تا حدودی توانسته بودم رسالت خبرنگاری ام را انجام داده باشم ولی متاسفانه روز به روز این شرایط وخیم تر می شد همان گونه که گفتیم فرا رسیدن ایام نوروز وفصل بهار و تغییر اساسی در چهره ی شهرها سببی شد تا دوباره چند کلامی صمیمی با شما و دوستان شورای شهر صحبت کرده باشیم .در پایان قابل ذکر است با توجه به حق مسلم و قانونی آقایان چشم به راه جوابیه شهردار محترم و اعضای شورای شهر می باشیم . در ضمن تمامی روزنامه های محلی و همچنین کلیه سایت ها و وبلاگ های خبری شهرستان و استان در خصوص درج مطلب کاملاآزاد می باشند .
از وبلاگ صدای جامعه : http://isabad1.blogfa.com/post/11